Leveransvillkor
Leveranstiden är omgående Oftast skickas varan samma dag som betalning inkommit till vårt konto. Om en vara inte kan levereras p.g.a exempelvis slutförsäljning meddelas kunden via e-mail. Önskar du leverans till annan adress än din egen kan det endast ske vid förskottsbetalning. 

Orderbekräftelse
Du får en automatisk orderbekräftelse med information om din beställning via e-post efter din beställning. Om du ej mottagit bekräftelse inom 1 dygn ber vi dig kontakta oss, enklast via e-post. Om något inte stämmer kan du kontakta oss på info@lacave.se 

Leveranssätt
Vi levererar din beställning via DHL eller Posten. Vi har fasta leveranspriser (59 KR)  för våra kunder inom Sverige, oavsett hur stort eller litet paketet är. Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. Annars sker leverans till ditt närmaste serviceställe. 

Internationella kunder
Kontakta oss gärna på info@lacave.se 

Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från La cave till kunden så är La cave (betalnings)ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till La cave så är kunden (betalnings)ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart anmäla detta till Posten eller utlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontaka oss på info@lacave.se 

Reklamationer
Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara/fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på e-mail info@lacave.se så vi kan rätta till detta. Bifoga gärna bilder om någon vara är defekt och försök att beskriva felet så detaljerat du kan. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott utlöses ej av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.